Biografie - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu Biografie - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu

Biografie

Blijf op de hoogte en volg Annette

06 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Forest Row

Vandaag haal ik mijn zusje op van Gatwick! Ze logeert in mijn huis en wordt voortdurend voorgesteld aan alle mensen die hier wonen en werken. Ze toont geen enkele moeite om zich in te voegen en neemt mijn nu nog vollere kamer en gevulde agenda voor lief; fijn! Dan kan ik nog even alleen zijn voor een rehearsal in de hut voordat de avond begint.

De story die ik heb gekozen is een biografie van een beroemdheid die me zeer aan het hart ligt; zijn verhaal klopt al 35 jaar lang, met tussenpozen, aan mijn deur en viel me na het gezoek en gelees eergisteren duidelijk in de schoot. Ik word in deze keuze bevestigend door een ondersteunend prentenboek dat ik in september, om toen onverklaarbare redenen, nog net in mijn koffer propte.
Bij het oefenen - steeds zonder luisteraar en dit werkt dus duidelijk niet!! - is mijn verhaal elke keer te lang dus ik moet er maar op vertrouwen dat de juiste fragmenten verteld worden vanavond, hoe lastig dat ook is…
Als de avond begint mag ik als eerste de vloer op. Op mijn ingeplande eindtijd kom als vanzelf bij de afronding van mijn verhaal uit. Een bijzondere ervaring en stevige omhelzing van Malcolm rijker zit ik even later nagloeiend op mijn stoel te luisteren naar de andere vertellers.
’s Avonds laat herinner ik me ineens hoe Stella ons ooit leerde om bij de voorbereiding onze verhalen terug te brengen tot ‘the bones’. En wel zodanig dat we het skelet altijd goed (her)kennen en we weten hoe we flesh and skin erom heen kunnen vertellen om het dier tot leven te wekken. Dit is precies wat ik vanavond heb ervaren; ik heb een olifant neergezet, misschien kwamen zijn flaporen of lange slurf niet volledig in beeld maar hij leefde en was herkenbaar. Ben benieuwd hoe hij zich de volgende keer laat zien…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Forest Row

The Words We Speak

Wat in de verhalen zichtbaar wordt

Recente Reisverslagen:

13 December 2014

Finishing

08 December 2014

Name the Flame

04 December 2014

Psychagogie

28 November 2014

Change

25 November 2014

Skulking in the house
Annette

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 8853

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 13 December 2014

The Words We Speak

Landen bezocht: