Moeder-dochter-weekend - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu Moeder-dochter-weekend - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu

Moeder-dochter-weekend

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Forest Row

’s Middags start mijn moeder-dochter-weekend maar niet één van het type dat studentenverenigingen organiseren met al het werk van dien.....Het is eerder andersom: moeder-student choqueert dochter-keukenprinses als het avondeten aan de keukentafel uit pizza’s van de Tesco bestaat en de slabereiding achterwege blijft. Ik was namelijk al helemaal gewend aan mijn non-kokkerellerige bestaan en zit handelloos te luisteren naar de verhalen van mijn dochter, lisntell on the spot.

Goed om de avondvoorstelling samen als publiek te bekijken; ik merk dat ik kritischer kijk door de ogen van bezoekers en zie hoe het leerproces nog in volle gang is. Het is niet iedereen gegeven om voor de groep naturel te vertellen en hoewel (of juist omdat) er veel geleerd is komen de aangeleerde technieken soms gekunsteld over. Ook zijn ‘uit het eigen leven gegrepen’ verhalen niet altijd a gift to the public wat ze wel zouden moeten zijn. Storytelling werkt pas voedend als het verteerbaar is en ergens over (of naartoe) gaat…