Week 2 - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Annette

02 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Forest Row

Ik heb al bijna twee lesweken erop zitten en het weekritme wordt al aardig duidelijk. Grappig, sommigen beweren dat het gemiddeld 6 a 7 weken duurt voordat je je nieuwe gewoonten echt eigen maakt. Deze vuistregel gaat beslist uit van eigen, vrije keuze en van een onveranderende omgeving want als je zomaar overgeplant wordt in een totaal nieuwe wereld waar allerlei do's and don't vastliggen dan gaat het absoluut sneller. En ben je van de eerste dagen in nieuwe grond exhausted...

Storytelling kan je niet non-stop doen of ondergaan, dus het echte 'heart and craft of the telling' gebeurt alleen 's ochtends. Die ochtenden zijn stuk voor stuk top vanwege de uitprobeersels die we doen en de leerzame feedback van Roi en Stella, die overigens zelf perfect eea kunnen demonstreren.

Het middagprogramma bestaat uit al dan niet leuke activiteiten die dienen ter inspiratie of ondersteuning bij storytelling. Maandagmiddag hebben we ART. Na het uitproberen van allerlei vormen die mij geweldig lijken maar die gedoe gaven - klei (te koud) , hout (te duur) , schilderen (te bekend) - is er dit jaar gekozen voor een vorm van textiel, not my cup of tea really....Maar toch interesting, de niet-leuke dingen als once in a lifetime activities.

Dinsdagmiddag is NATURE. Samen met een boswachter-bioloog-storteller-bosbewoner (Daniel verenigt al die kwaliteiten in zich) gaan we het bos in en doen we de meest geweldige ontdekkingen. We oefenen in foxwalks and eagle' s eyes, leren overleefkunsten die mij dichterbij verhalen van mensen op de vlucht brengen.

Woensdagmiddag is het werken in BUDDY-groups. Oefenen in storytelling in kleine groepjes. Deze week staan er geen folktales maar fabels op het programma; mijn pig-story is superkort en ik krijg maar geen vlees op de botten. Mijn 'Franse' buddy helpt me besluiten om het verhaal krachtig te houden zoals het is, in zijn korte vorm en niet te zoeken naar teveel woordvulsels. In mijn tutorial met Stella bevestigt zij dat het 4 min. mag zijn en wordt mij helder dat stretching dmv stiltes en het kleine gebaar mijn new challenge is.

Dat we funny Poet Paul op donderdagmiddag hebben is heerlijk en brengt de meest fantastische / fantasievolle verhalen in ons naar boven. Een leuke warming-up voor de donderdagavond die elke week bestaat uit performing for public .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Forest Row

The Words We Speak

Wat in de verhalen zichtbaar wordt

Recente Reisverslagen:

13 December 2014

Finishing

08 December 2014

Name the Flame

04 December 2014

Psychagogie

28 November 2014

Change

25 November 2014

Skulking in the house
Annette

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 13 December 2014

The Words We Speak

Landen bezocht: