Oude Grieken - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu Oude Grieken - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu

Oude Grieken

Blijf op de hoogte en volg Annette

14 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Forest Row

De fishparty van het kleine gezelschap storytellers blijkt een goede gelegenheid om ons eigen verhaal te vertellen rond het haardvuur. Alle tien halen we een kleine, simpele herinnering op uit ons eigen leven, samenhangend met vis, zee of Scandinavie. Dit geeft kleur aan het weekend, evenals een bezoek aan de Forest Rows Mansion Market waar kraamhouders art en craft aanbieden van all over the world. Ik koop Griekse olijfzeep van Stella, sel de Guerande van een Fransman en een leather belt van een Engelse.

Verder staat huiswerk aan het creatie-gedicht en aan de mythe centraal. Het verhaal van Hercules (Hera - kles) heeft onnoemelijk veel lagen en het is leuk om te ontdekken waar de 12 taken die Hercules krijgt resoneren met mijn eigen verhaal. Het gaat er namelijk niet om dat we zomaar een spannend verhaal vertellen of een mooi drama neerzetten. Hoofdzaak is om te verbeelden waar alle moordpartijen en gruwelijkheden voor kunnen staan en hoe die overwonnen worden.

Al een paar dagen werken we twee aan twee aan een deel van het verhaal; very exciting om vandaag het eerste paar de intro te zien doen. Amazing hoe de context zich voor ons allemaal aftekent en we een bedding krijgen om de volgende delen op woens-en donderdag te vertellen. Morgen doe ik het stuk na de Augiusstallen waarin Hercules de hevige gevechten omvormt tot Olympische Spelen. Thrilling....but willing