Bont gezelschap - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu Bont gezelschap - Reisverslag uit Forest Row, Verenigd Koninkrijk van Annette Emerson - WaarBenJij.nu

Bont gezelschap

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Forest Row

Had ik al gezegd hoeveel nationaliteiten hier zitten? Veeeeel.... Op een bijeenkomst in september bleken er onder de 45 aanwezigen al 23 nationaliteiten te zijn, en sindsdien zijn op Emerson nog veel meer mensen gearriveerd die tezamen een bont gezelschap vormen.

Bij de lunch (in het hoofdgebouw niet in mijn huis) zit ik met verschillende mensen aan tafel en het is soms leuk om verhalen uit te wisselen en te horen wat ze hier komen doen. Italiaan C ken ik zodoende al sinds het begin. Het is een klein mannetje met een bandera om het hoofd alsof ie de Corsicaanse vlag wil verbeelden. Hij heeft zijn charmes niet verleert ook al is hij 20 jaar geleden naar IJsland geemigreerd en van zijn stoel gevallen toen hij de eerste keer hoorde dat we slechts een jaar schelen in leeftijd (Noooo, trentuna, non cinquantuna!!)
Vandaag kwam hij breed lachend op me af en ik bereidde me al vrolijk voor op een nieuw charme-offensief...Maar wat bleek: hij was uitzinnig van het nieuws dat een klein landje een groot land had verslagen, dat was dolkomisch nieuws!! Het bracht me met een lach terug van de berg Olympus op aarde...IJsland is klein en Nederland groooot als we in voetbaltermen denken, de mythe anno 2014 ;)

Geestig hoe ik net vandaag heb verteld hoe in de mythe van Hercules hij alle geweldadige gevechten wil omvormen en hoe hij het eerste Olympische stadion bouwt ter ere van zijn vader Zeus. De winnaar van toen kreeg alleen een andere prijs dan de voetballer van nu....olijfbladeren in een lauwerkrans omdat deze staan for achievement, freedom and peace, how beautiful!